درحال بارگذاری

گروه: بین الملل / حوزه آمریکا اروپا/ایران شناسه: ۷۱۹۰۸۲ دی ۱۴۰۱ - ۵۱ : ۰۶ بازدید: ۲۳۰۶دیدگاه: ۰

خشونت جنسی در آمریکای مدعی حقوق بشر!

خشونت جنسی در آمریکای مدعی حقوق بشر! آن چه لازم و ضروری است در ابتدای بحث به آن اشاره گردد آن است که بدانیم اندازه گیری دامنه و تأثیر خشونت جنسی دشوار است و هیچ منبع واحدی از داده‌ها وجود ندارد که تصویرکاملی ازجرم و تأثیرآن برهمه قربانیان ارائه دهد. با این حال، آمار برای درک جرم حیاتی است و می‌تواند به شناسایی روندها و ردیابی الگوها در طول زمان کمک کند.

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، آن چه لازم و ضروری است در ابتدای بحث به آن اشاره گردد آن است که بدانیم اندازه گیری دامنه و تأثیر خشونت جنسی دشوار است و هیچ منبع واحدی از داده‌ها وجود ندارد که تصویرکاملی ازجرم و تأثیرآن برهمه قربانیان ارائه دهد. با این حال، آمار برای درک جرم حیاتی است و می‌تواند به شناسایی روندها و ردیابی الگوها در طول زمان کمک کند. آمارهای موجود در وب‌سایت RAINN از معتبرترین منابع موجود برای ارائه نگاهی به خشونت جنسی و روش‌های متعددی که هر ساله بر آمریکایی‌ها تأثیر می‌گذارد، انتخاب شده‌اند. در خصوص بحث پیش رو دونکته مورد سئوال است؛ یکی این که تجاوزجنسی هر چند وقت یک بار در ایالات متحده اتفاق می‌افتد؟ و دوم آن که آیا همه افراد تحت تأثیر خشونت جنسی قرار دارند؟  

 

وب‌سایت RAINN به هردو سئوال به شکل زیر پاسخ داده است:

- هر 68 ثانیه یک آمریکایی مورد تجاوز جنسی قرار می‌گیرد. (1)

- از هر 6 زن آمریکایی، 1 نفر در طول زندگی خود در معرض تجاوز بوده ( 2.8٪ ) و یا قربانی تجاوز کامل قرار گرفته است (14.8٪). (2)

- حدود 3٪ از مردان آمریکایی در طول زندگی خود برای انجام دادن تجاوز تلاش کرده‌اند ولی بنا به دلایلی در این امر موفق نبوده‌اند اما برخی از این آمار موفق به انجام تجاوز شده‌اند و آن را به صورت کامل تجربه کرده‌اند. (3)

- از سال 2009 تا 2013، آژانس‌های خدمات محافظت از کودکان ثابت کردند، یا شواهد قوی پیدا کردند که نشان می‌دهد، سالانه 63000 کودک قربانی آزار جنسی می‌شوند.(4)  

- اکثر کودکان قربانی بین سنین 12تا17 سال هستند. از قربانیان زیر18 سال: 34 درصد از قربانیان تجاوز و تجاوز جنسی زیر12 سال سن دارند و66 درصد ازقربانیان تجاوز و تجاوز جنسی بین 12 تا 17.6 سال سن دارند.(5)

مستند آمار ارائه شده در سطور بالا از وب‌سایت RAINN می‌باشد. RAINN (شبکه ملی تجاوزجنسی /Rape, Abuse & Incest National Network ) بزرگترین سازمان ضد خشونت جنسی در آمریکا است. RAINN خط تلفن ملی تجاوز جنسی را با مشارکت بیش از 1000 ارائه‌دهنده خدمات تجاوز جنسی محلی در سراسر کشور ایجاد و راه‌اندازی کرده است و همچنین خط کمکی ایمن وزارت دفاع آمریکا را اداره می‌کند. RAINN همچنین برنامه‌هایی را برای جلوگیری از خشونت جنسی، کمک به بازماندگان و اطمینان از اینکه مجرمان به دست عدالت سپرده می‌شوند، اجرا می‌کند.

اندازه گیری خشونت جنسی بسیار دشوار است و هیچ منبع واحدی از داده‌ها وجود ندارد که تصویر کاملی از جنایت ارائه دهد. وب‌سایت RAINN، مدعی است سعی کرده‌اند معتبرترین منبع آماری را برای هر موضوع انتخاب کنند.منبع داده اولیه‌ای که آنان استفاده می‌کنند، بررسی ملی قربانیان جنایت (NCVS/National Crime Victimization Survey )است که یک مطالعه سالانه است که توسط وزارت دادگستری انجام می‌شود. برای انجام NCVS، محققان هر ساله با ده‌ها هزار آمریکایی مصاحبه می‌کنند تا در مورد جنایاتی که آنها تجربه کرده‌اند مطلع شوند. بر اساس آن مصاحبه‌ها، این مطالعه تخمین‌هایی از تعداد کل جرایم، از جمله مواردی که به پلیس گزارش نشده اند،ارائه می‌دهد. درحالیکه NCVS دارای پاره‌ای ازمحدودیت‌ها است (مهمتر از همه، کودکان زیر 12 سال را نمی‌توانند پوشش دهند)، به طور کلی، قابل اعتمادترین منبع آمار جرم و جنایت در ایالات متحده در شرایط فعلی محسوب می‌شود.

مسئولان وب‌سایت RAINN، می‌گویند؛ ما همچنین به سایر مطالعات وزارت دادگستری و همچنین داده‌های وزارت بهداشت و خدمات انسانی و سایر منابع دولتی و دانشگاهی تکیه کرده‌ایم. هنگام جمع آوری این آمار، ما به طورکلی عبارت مورد استفاده توسط نویسندگان را حفظ کرده‌ایم. آمار فقط برای اهداف آموزشی ارائه شده است. هرآمار شامل یک پاورقی استناد برای منبع اصلی است که درآن می‌توانید اطلاعاتی در مورد روش شناسی و تعریف اصطلاحات بیابید.

 

درخصوص وب‌سایت RAINN چند نکته قابل اشاره است:  

1-آمارهای موجود در وب‌سایت RAINN موضوعات مختلفی از جمله دامنه خشونت جنسی، خشونت جنسی درمحوطه دانشگاه، مجرمان، وداده‌های مربوط به جنایات خاص، مانند سوءاستفاده جنسی از کودکان را پوشش می‌دهد.

2- مسئولان وب سایت می‌گویند؛ مراقب هستند که معتبرترین منابع را برای هر موضوع شناسایی و ذکر نمایند و همچنین تعدادی از عوامل را قبل از قرار دادن آمار در سایت خود در نظر می‌گیرند، مانند اعتبار حامی مطالعه؛ حجم نمونه مطالعه؛ طراحی پرسشنامه؛ و سایر عناصر روش شناختی.

3- بررسی ملی قربانیان جنایت منبع اصلی داده در سایت RAINN است. NCVS، یک مطالعه سالانه که توسط اداره آمار دادگستری وزارت دادگستری (BJS) انجام می‌شود، بزرگترین و جامع ترین معیار جرم در ایالات متحده است. محققان هر ساله با بیش از 150000 آمریکایی مصاحبه می‌کنند تا در مورد جنایاتی که آنها تجربه کرده‌اند مطلع شوند. بر اساس آن مصاحبه‌ها، این مطالعه تخمین‌هایی از تعداد کل جرایم، از جمله مواردی که به مجریان قانون گزارش نشده‌اند، ارائه می‌دهد.

4- علیرغم حجم بالای نمونه NCVS، تعداد قربانیان تجاوز جنسی شناسایی شده که لو می‌رود در هر سال نسبتاً کم است. برای توضیح آن، ما معمولاً از میانگین پنج سال اخیر داده استفاده می‌کنیم که ناهنجاری‌ها را در داده‌های سال به سال هموار می‌کند.(6)

5- محدودیت‌های خاصی برای داده های NCVS وجود دارد.مهمتر از همه، به دلیل اینکه برمصاحبه با قربانیان تکیه دارد، کودکان زیر 12 سال شامل نمی‌شوند. به طور کلی، تخمین‌های NCVS از تجاوز جنسی کمتر از تخمین‌های سایر منابع است، عمدتاً به دلیل روشی که سایر نظرسنجی‌ها جرایم خشونت جنسی را تعریف می‌کنند و به دلایل روش‌شناختی دیگر. (7)

6- به منظور ارائه تصویری کامل از جرم، داده‌های NCVS را با آمارهای سایرمطالعات معتبر FBI، وزارت دادگستری، وزارت بهداشت و خدمات انسانی و سایر منابع دولتی و دانشگاهی تکمیل می‌کنیم.

7- از آنجایی که مطالعات مختلف از عبارات متفاوتی برای اشاره به یک جمعیت یا نوع جرم خاص استفاده می‌کنند، عبارت آمار در وب سایت RAINN متفاوت است. به عنوان مثال، برخی از مطالعات سه نوع مجزا از جنایات (تجاوز به عنف کامل، اقدام به تجاوز جنسی، و تجاوز جنسی) را اندازه‌گیری می‌کنند، در حالی که برخی دیگر همه جرایم جنسی را در یک دسته واحد ترکیب می‌کنند. اصطلاحات و تعاریفی که یک مطالعه استفاده می‌کند می‌تواند تأثیر زیادی بر یافته‌های آن داشته باشد، به همین دلیل است که اغلب مقایسه یا تطبیق یافته‌های مطالعات مختلف غیرممکن است. هر آمار شامل پاورقی با ذکر منبع اصلی است که در آن می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد روش شناسی و تعریف اصطلاحات آن بیابید.

موضوع دیگر این که؛ یک مطالعه در سال 2013 نشان داد که تجاوز جنسی ممکن است آمارش بالا باشد اما در ایالات متحده گزارش نشده باشد.(8) علاوه بر این، یک مطالعه در سال 2014 نشان داد که ادارات پلیس ممکن است تجاوز به عنف را از سوابق رسمی حذف یا کم شمارش کنند تا "ایجاد توهم موفقیت در مبارزه با جرایم خشن".(9) برای آخرین سال گزارش شده، 2013، نرخ شیوع سالانه برای تمام تجاوزات جنسی از جمله تجاوز جنسی 0.1٪ بود (نرخ شیوع سالانه تعداد قربانیان در هر سال را نشان می‌دهد، به جای تعداد تجاوزات، زیرا برخی از آنها بیش از یک بار در طول دوره گزارش قربانی شده‌اند. ). این نظرسنجی شامل مردان و زنان بالای 12 سال بود.(10) از آنجایی که تجاوز جنسی زیرمجموعه‌ای از تمام تجاوزات جنسی است، شیوع تجاوز به عنف کمتر از آمار ترکیبی است.(11) اداره آمار دادگستری اظهارداشت که 34.8 درصد از این حملات به پلیس گزارش شده است که این رقم در سال 2004 29.3 درصد بود.(12)

البته ناگفته نماند آمار آزار جنسی زنان و تعرضات جنسی در آمریکا بیداد می‌کند. این آمارتکان دهنده می‌باشد و از سوی مسئولان آمریکایی بشدت سانسور می‌شود و رسانه‌های آمریکایی هم آن‌ها را نه گزارش می‌کنند و نه به آن به طور کامل و مشروح  می‌پردازند. در حقیقت اجازه انتشار آن را ندارند که در صورت انتشار با آن‌ها برخورد می‌شود در هر صورت اوضاع حقوق زنان در آمریکا قابل بررسی است تا جامعه جهانی و خاصه زنان دنیا بدانند زن در غرب تنها ارزش جنسی دارد و باید در خدمت پول و شهرت و سیاست و قدرت باشد و گوهر وجودی خودش را تقدیم آنان نماید. گزارش‌ها و آمارهای دهشتناک که در این زمینه وجود دارد حکایت گر اوضاع جهنمی نابسامان زنان در جامعه آمریکا است و زنان در هیچ کجای آمریکا از امنیت جسمی و روحی، مادی ومعنوی برخوردار نیستند وهرلحظه در معرض آزارجنسی قرار دارند وبه سادگی قربانی انسان‌های طمع کار دارای قدرت و پول و شهرت و سیاست می‌شوند.  به این دو نمونه که در ذیل می‌آید دقت کنید:

 

1- اخیرا تارنمای now.org آمار زنانی را که سال 2005 در آمریکا توسط شریک جنسی خود کشته شده‌اند بالغ بر 1181 اعلام می‌کند اما آمار آزار جنسی به کف خیابان‌ها و جامعه آمریکا ختم نشده و از نیروهای نظامی و بالاترین رده‌های حاکمیتی این کشور نیزسر در آورده است. (13)

امروز جوبایدن رییس جمهور یاوه گوی آمریکا همانند بیل کلینتون، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا که دم از حقوق زن زده و می‌زنند در این زمینه کارنامه مردودی دارند؛ بیل کلینتون در دادگاه های جنجالی زمان خود محکوم گردید و امروز نیز باید منتظر بود تا جوبایدن نیز پایش به دادگاه کشیده شود تا پاسخگوی مفسده‌اش در رابطه با ادعای زنی به نام خانم «تارا رئاد» باشد که وی را در دوران نمایندگی سنا آزار جنسی داده و با وی رفتار غیراخلاقی داشته است! چه تأسف بار است این فاسدان مدعی دفاع از حقوق زن شده‌اند و در باره زنان دنیا تصمیم می‌گیرند و برای ایشان تعیین و تکلیف می‌نمایند. دنیای عجیبی داریم این دنیا وارونه شده و آلودگان مرجع تصمیم گیری گشته‌اند و برای کشورها  در این خصوص نسخه نوشته و آن را تجویز می‌نمایند و کشورهایی که با آن‌ها همکاری ننمایند زیر سئوال یرده و در کمال وقاحت مترصد برخورد با کشورها می‌شوند و در نهایت خباثت خود را نشان می‌دهند. اخراج ایران از کمیسیون حقوق زن سازمان ملل کاملا سیاسی محض بود و چون آمریکا و متحدان اروپایی و عبری –عربی‌اش در غائله اغتشاشات سه ماه گذشته با فضاحت شکست خوردند جری شده و دست از پا درازتر و بدون هیچ دستاوردی تسلیم اراده ملت شجاع و آگاه ایران شدند و لذا برای التیام زخم خود؛ طرح اخراج را اجرایی و اقدام نمودند.

2- به گزارش آسوشیتدپرس آمار آزار جنسی زنان در ارتش آمریکا در سال ۲۰۲۲ حدود 13 درصد بیشتر از سال قبل بوده است!بنابراین گزارش، برخی مقامات پنتاگون و اف‌بی‌آی در یک نظرسنجی محرمانه اقرار کرده‌‏اند 36 هزار نفر از نیروهای‌شان به نوعی مورد تعرض جنسی قرار گرفته‌اند! (14)

آمار بسیار فراوان است اما به همین میزان بسنده می‌شود. شاید در فرصتی دیگر با یادداشتی دیگر در این خصوص نکاتی را مطرح و مورد بررسی قرار دهم.

 

دکتر اسدالله افشار

 

Sources

1. Department of Justice, Office of Justice Programs, Bureau of Justice Statistics, National Crime Victimization Survey, 2019 (2020). Note: RAINN applies a 5-year rolling average to adjust for changes in the year-to-year NCVS survey data.

2. National Institute of Justice & Centers for Disease Control & Prevention, Prevalence, Incidence and Consequences of Violence Against Women Survey (1998).

3. the same.

4. United States Department of Health and Human Services, Administration for Children and Families, Administration on Children, Youth and Families, Children’s Bureau. Child Maltreatment Survey, 2012 (2013).

5. Department of Justice, Office of Justice Programs, Bureau of Justice Statistics, Sex Offenses and Offenders (1997).

6- محتوا و تعاریف زیر از تجاوز جنسی و تجاوز جنسی از گزارش اداره آمار دادگستری ( BJS) NCVS مستثنی شده است.

اندازه گیری تجاوز جنسی و تجاوز جنسی چالش های زیادی را به همراه دارد. قربانیان ممکن است مایل نباشند تجربیات خود را با مصاحبه کننده فاش کنند یا به اشتراک بگذارند. سطح و نوع خشونت جنسی گزارش شده توسط قربانیان به عوامل مختلفی مربوط به فرآیند مصاحبه، از جمله نحوه بیان موارد، تعاریف مورد استفاده و نحوه جمع آوری داده ها حساس است. علاوه براین، تعاریف قانونی تجاوزجنسی وتجاوز جنسی در حوزه های قضایی متفاوت است. برای NCVS، ازپاسخ دهندگان نظرسنجی خواسته می شود تا به یک سری سئوالات در مورد ماهیت وویژگی های قربانی شدن خود پاسخ دهند. NCVS قربانی شدن را به عنوان تجاوزجنسی یا تجاوز جنسی طبقه بندی می کند، حتی اگر جرایم دیگری مانند سرقت یا تجاوزدرهمان زمان اتفاق افتاده باشد. سپس، NCVS از تعاریف تجاوز جنسی و تجاوز جنسی زیر استفاده می کند:

الف) تجاوز جنسی عبارت است از نفوذ غیرقانونی شخص بر خلاف میل قربانی با استفاده یا تهدید به استفاده از زور یا اقدام به چنین عملی. تجاوز شامل اجبار روانی و زور فیزیکی است و مقاربت جنسی اجباری به معنای دخول واژینال، مقعدی یا دهانی مجرم است. تجاوز همچنین شامل حوادثی می شود که در آن نفوذ از یک جسم خارجی (مثلاً یک بطری)، قربانی شدن قربانیان زن و مرد و تجاوز جنسی دگرجنسگرا و همجنس گرا است. تلاش برای تجاوز جنسی شامل تهدید کلامی به تجاوز جنسی است.

ب) تجاوز جنسی در طیف وسیعی از قربانیان تعریف می شود، جدا از تجاوزجنسی یا اقدام به تجاوزجنسی. این جنایات شامل حملات یا تلاش برای حملاتی است که عموماً شامل تماس جنسی ناخواسته بین قربانی و مجرم است. تجاوز جنسی ممکن است شامل زور باشد یا نباشد و شامل گرفتن یا نوازش باشد.

از سال 2005 تا 2014، 30 درصد ازقربانیان تجاوزجنسی و تجاوز جنسی در NCVS به عنوان تجاوزکامل طبقه بندی شدند. تلاش برای تجاوز جنسی یا سایرتجاوزات جنسی تقریباً 50 درصد قربانیان تجاوز جنسی یا تجاوز جنسی را تشکیل می دهد. از هر 5 نفر (18%) 1 نفر تهدید به تجاوز جنسی یا تجاوز جنسی بودند.

 7- در طول چند دهه گذشته، تعدادی بررسی دیگر نیز برای مطالعه تجاوز جنسی و تجاوز جنسی در جمعیت عمومی مورد استفاده قرار گرفته است. تخمین‌های BJS از تجاوز و تجاوز جنسی توسط NCVS معمولاً کمتر از برآوردهای بدست‌آمده از سایر نظرسنجی‌های فدرال و خصوصی بوده است. با این حال، روش NCVS و تعاریف تجاوز جنسی و تجاوز جنسی با بسیاری از این بررسی‌ها به روش‌های مهمی متفاوت است که به تنوع در برآوردهای شیوع و بروز این قربانی‌ها کمک می‌کند. اطلاعات بیشتر در مورد تفاوت در تخمین تجاوز جنسی و تجاوز جنسی توسط خود گزارش در وب سایت BJS موجود است. BJS به یک برنامه تحقیقاتی فعال در مورد جمع آوری داده های تجاوزجنسی و تجاوزجنسی در تلاش برای بهبود کیفیت ودقت این تخمین ها ادامه می دهد.

علیرغم تفاوت‌های فعلی در روش‌ها و تخمین‌هایی که بین NCVS و سایر بررسی‌ها وجود دارد، نقطه قوت NCVS ظرفیت آن برای انجام مقایسه در طول زمان است، زیرا مقایسه‌های سال به سال تحت تأثیر روش NCVS قرار نمی‌گیرد. تفاوت‌های روش‌شناختی که بین NCVS و سایر نظرسنجی‌ها وجود دارد که منجر به تخمین‌های بالاتری از سطوح تجاوز و تجاوز جنسی در سایر نظرسنجی‌ها می‌شود، نباید بر مقایسه‌های درون NCVS برآوردها از سال 2013 تا 2014 تأثیر بگذارد.

8. National Research Council. Estimating the Incidence of Rape and Sexual Assault. Washington, DC: The National Academies Press, 2013.

9. Yung, C. R. (2014). How to Lie with Rape Statistics: America's Hidden Rape Crisis. Iowa Law Review, 99(1197).

10. Langton, Lynn; Truman, Jennifer L. (14 September 2014). "Criminal Victimization, 2013". p. 5. Retrieved 26 March 2015.

 11. Langton, Lynn; Sinozich, Sofi (14 December 2014). "Rape and Sexual Assault Victimization Among College-Age Females, 1995–2013" (PDF). Bureau of Justice Statistics. Retrieved 21 December 2014.

12. Langton, Lynn; Truman, Jennifer L. (14 September 2014). "Criminal Victimization, 2013". p. 7. Retrieved 26 March 2015.

13- وطن امروز: پنجشنبه 1 دی ماه 1401- شماره 3660.

14- همان.  

دکتر اسدالله افشار

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/71908کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب