درحال بارگذاری

گروه: بین الملل / حوزه آمریکا اروپا/بین الملل/ایران شناسه: ۷۲۵۲۵۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۵۲ : ۲۰ دیدگاه: ۰

واکنش وزارت خارجه آمریکا به پیشنهاد آتش بس موقت روسیه در اوکراین

واکنش وزارت خارجه آمریکا به پیشنهاد آتش بس موقت روسیه در اوکراین سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به پیشنهاد آتش بس موقت ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه آن را ریاکارانه خواند و گفت که واشنگتن اعتماد چندانی به این پیشنهاد ندارد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از ایرنا، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در واشنگتن در پاسخ به سوالات درباره پیشنهاد آتش بس پوتین در اوکراین مدعی شد که از نظر واشنگتن پیشنهاد آتش بس از سوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ریاکارانه است زیرا چند روز پس از حمله روسیه به زیرساخت های غیر نظامی اوکراین در روز سال نو میلادی است و اعتماد زیادی به این اعلام از سوی روسیه نداریم.

این مقام وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد همانطور که قبلا اعلام کرده ایم، روس ها از هر فرصتی برای اعلام آتش بس استفاده کرده تا قوای خود را تقویت کنند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین مدعی شد که پوتین به دنبال فریب جهان است و اعلام های قبلی روسیه برای آتش بس با حملات هوایی به ماریوپل همراه بود.

وی ادعا کرد که ما شاهد هیچ نشانه ای از علاقه روسیه برای مذاکره نبوده ایم و از همان ابتدا همه واکنش های خود به حمله روسیه به اوکراین را به پوتین منتقل کرده ایم. وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه اعلام نمود که کی یف

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در عین حال گفت که اوکراین خودش تصمیم می‌گیرد که پیشنهاد آتش بس موقت کریسمس ارائه شده توسط پوتین را بپذیرد یا خیر.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز  روز پنجشنبه به وقت محلی ادعا کرد که پوتین با ارائه پیشنهاد آتش بس در اوکراین به دنبال فضا برای تنفس است.

رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه تمایلی به پاسخ دادن به همه اظهارات پوتین ندارم و در عین حال ادعا کرد: برای من جالب بود که او آماده بمباران بیمارستان ها، مهدکودک ها و کلیساها در شب ۲۵ دسامبر (کریسمس) و سال نو بود.

 ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرده است از ساعت ۱۲:۰۰ روز ۶ ژانویه تا ساعت ۰۰:۰۰ روز ۷ ژانویه در اوکراین آتش‌بس برقرار خواهد بود.

رئیس‌جمهور روسیه گفته است  دلیل این تصمیم آن است که به مسیحی‌های ارتودوکس اجازه داده شود در مراسم کلیسا شرکت کنند. کرملین از اوکراین هم خواست اعلام آتش‌بس کند.

اوکراین به اقدام روسیه در اعلام آتش‌بس موقت یکجانبه واکنش نشان داده و مدعی شده که ریاکارانه است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.
سه روز پس از آن یعنی پنجشنبه پنجم اسفند سال گذشته، پوتین عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد و این جنگ همچنان ادامه دارد.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/72525کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب