درحال بارگذاری

گروه: سیاست/ایران شناسه: ۸۶۴۰۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۵۰ : ۱۰ بازدید: ۱۳۸دیدگاه: ۰

کافی شاپ‌ها

کافی شاپ‌ها اصلی ترین راهبرد نظام سلطه و در رأس آن آمریکا در مقابل نظام جمهوری اسلامی راهبرد براندازی است. مهم ترین ساز و کار این راهبرد نیز تهاجم فرهنگی در راستای تغییر ذائقه ها و به دنبال آن رفتار مردم است.

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، اصلی ترین راهبرد نظام سلطه و در رأس آن آمریکا در مقابل نظام جمهوری اسلامی راهبرد براندازی است. مهم ترین ساز و کار این راهبرد نیز تهاجم فرهنگی در راستای تغییر ذائقه ها و به دنبال آن رفتار مردم است.
چند سالی است که شاهد رشد قارچ گونه کافی شاپ ها در شهرها هستیم. خاستگاه کافی شاپ ها فرهنگ غرب است و دستاورد آن نیز چیزی جز بی بند و باری در میان دختران و پسران نیست. شکی نداشته باشید، تأکید می کنم هیچ تردیدی به خود راه ندهید رشد بی در و پیکر کافی شاپ ها یک برنامه ی حساب شده غرب برای فاسد کردن جوانان ایران زمین است. نمی دانم اصناف یا دستگاه های متولی که مجوز به این کافی شاپ ها می دهند متوجه این نقشه ی شوم هستند یا خیر؟ تنها راه حل بستن این کافی شاپ ها و اکتفا به حداقل آن هاست آن هم با گرفتن تضمین و نظارت مستمر. اگر کسی خلاف آنچه را که در این یادداشت به آن اشاره شده در باره کارکرد کافی شاپ ها اعتقاد دارد کافی است یک شب چرخی در خیابان های بوشهر یا برخی شهرهای بزرگ کشور بزند و نگاهی به کافی شاپ ها بیندازد و ببیند چگونه دخترکان بی حجاب در کنار پسران بی بند و بار مشغول سر کشیدن قهوه و کشیدن سیگار هستند. با این وجود وقتی از اصطلاح بی بند و بار استفاده می کنم مقصود همان مصادیق این بند وباری هست نه هر کس که به کافی شاپی سری می زند و قهوه ای می نوشد.
ممکن است کسی بگوید با تعطیل کردن این کافی شاپ ها اشتغال تعدادی از جوانان در این شرایط وانفسا از دست می رود. در پاسخ باید گفت اشتغال اصل است و باید دولت زمینه ی اشتغال به خصوص اشتغال مولد را در جامعه ایجاد کند؛ ولی اشتغالی که به قیمت فاسد کردن جوانان باشد هیچ توجیهی ندارد. همین صاحبان کافی شاپ ها می توانند برای کار در مغازه خود شغل دیگری را برگزینند. اگر قرار باشد با ترویج فساد ایجاد اشتغال کرد راهکارهای دیگری نیز وجود دارد. کاری که دکتر مصدق با باز کردن مشروب فروشی ها برای رونق اقتصاد کرد.
یکی از ابزارهای غربزده کردن جامعه و به عبارت دیگر تروبج فرهنگ غرب استفاده‌ از نمادهای غرب است. یادتان هست در دولت غربزده روحانی تصمیم به باز کردن رستوران های فست فود مک دونالد - نماد تغذیه آمریکایی - کردند که با هوشیاری برخی دلسوزان جلوی آن گرفته شد. افتتاح رستوران مک‌دونالد در اتحاد جماهیر شوروی باعث ایجاد صف های طویل مردم و هیجان ناشی از مصرف آن در سال 1990 شد. همین اقدام از نظر فرهنگی زمینه بیش از پیش فروپاشی شوروی را در مردم فراهم کرد. در اواخر عمر اتحاد شوروی، صف‌های طولانی  جلوی شعبهٔ تازه بازشدهٔ مک‌دونالد در مسکو تشکیل می‌شد. مک‌دونالد را یکی از تسلیحات نمادین بلوک غرب در جدال با رقیب ایدئولوژیک خود، اتحاد شوروی، می‌دانستند. مک‌دونالد نه‌تنها بزرگ‌ترین و فراگیرترین برند فست فود در جهان است که هنوز هم یک نماد سیاسی-ایدئولوژیک از هژمونی سیستم لیبرال-سرمایه‌داری محسوب می‌شود
 تغییر ذائقه های غذایی با نماد فرهنگ آمریکایی مقدمه ای برای تغییر ذائقه ی فرهنگی و هویتی جامعه است.

دکتر نصرالله شفیعی

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/86400کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب