درحال بارگذاری

گروه: سیاست / حوزه امنیتی و دفاعی/ایران شناسه: ۸۷۹۵۹۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۳۰ : ۱۸ بازدید: ۱۰۱دیدگاه: ۰

رییس‌جمهور عراق:

قدردان ایران برای حمایت در جنگ با تروریسم هستیم

قدردان ایران برای حمایت در جنگ با تروریسم هستیم رییس جمهور عراق در دیدار با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به دلیل حمایت از کشورش در جنگ علیه باندهای تروریستی قدردانی کرد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از ایرنا، عبداللطیف جمال رشید رئیس جمهور عراق امروز (دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲) در کاخ بغداد از سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران و هیات همراه استقبال کرد.

رشید در این دیدار بر تقویت همکاری‌های آموزشی و فنی و کار مشترک برای تامین امنیت مرزها و مبارزه با پدیده مواد مخدر تاکید کرد و خواستار بهره‌مندی از تجربیات دو کشور در مبارزه با تروریسم شد.

وی همچنین از توافقنامه بین عراق و جمهوری اسلامی ایران برای امنیت مرزها قدردانی کرد.

رئیس جمهوری با اشاره به موضع قاطع عراق در حمایت از حق مردم فلسطین در احقاق حقوق مشروع خود، بر محکومیت تجاوز به فلسطینی‌ها و تلاش‌های بین المللی برای توقف جنگ غزه تاکید کرد.

سردار سرلشکر باقری نیز در این دیدار تصریح کرد: از تلاش‌های عراق برای تحکیم امنیت و ثبات این کشور و تمایل تهران برای گسترش پل‌های همکاری و هماهنگی در موضوعات مورد علاقه دو کشور حمایت می‌کنیم.

سرلشکر باقری که به دعوت رییس ستاد کل ارتش عراق در راس هیاتی شامگاه شنبه به عراق سفر کرده است، روز یکشنبه با ژنرال عبدالامیر یارالله رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عراق و همچنین محمد ثابت سعید العباسی وزیر دفاع کشور عراق دیدار و گفت وگو کرد.

وی روز گذشته با محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق هم دیدار کرده بود.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه با حضور در محل شهادت حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابو مهدی المهندس جانشین سازمان الحشد الشعبی عراق در مسیر فرودگاه بغداد که در بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ در عملیات تروریستی به وسیله پهپادهای ارتش آمریکا به شهادت رسیدند، حضور یافته و با قرائت فاتحه در یادمان این شهدا نسبت به مقام شامخ آنها ادای احترام کردند.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/87959کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب