درحال بارگذاری

گروه: بین الملل / حوزه آمریکا اروپا/بین الملل/ایران شناسه: ۹۱۹۰۰۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۳ : ۱۰ بازدید: ۱۵۰دیدگاه: ۰

خلبان آمریکائی با گفتن "فلسطین را آزاد کن" خود را به آتش کشید

خلبان آمریکائی با گفتن مرد هوایی آمریکایی در حالی که خود را در مقابل سفارت اسرائیل به آتش می‌کشد فریاد می زند "فلسطین را آزاد کن". آرون بوشنل پس از پخش زنده یک «اقدام اعتراضی شدید» در واشنگتن بر اثر جراحات وارده جان باخت. یکی از اعضای نیروی هوایی آمریکا روز یکشنبه در اعتراض به جنگ اسرائیل در غزه در مقابل سفارت اسرائیل در واشنگتن خودسوزی کرد .

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، مرد هوایی آمریکایی در حالی که خود را در مقابل سفارت اسرائیل به آتش می‌کشد فریاد می زند "فلسطین را آزاد کن".
آرون بوشنل پس از پخش زنده یک «اقدام اعتراضی شدید» در واشنگتن بر اثر جراحات وارده جان باخت.
یکی از اعضای نیروی هوایی آمریکا روز یکشنبه در اعتراض به جنگ اسرائیل در غزه در مقابل سفارت اسرائیل در واشنگتن خودسوزی کرد .
این مرد که توسط رسانه های آمریکایی به نام آرون بوشنل معرفی شد، با جراحات خطرناک به بیمارستان منتقل شد اما بعداً بر اثر جراحات جان خود را از دست داد.
یکی از مقامات اداره پلیس متروپولیتن واشنگتن به میدل ایست آی تایید کرد که این جوان 25 ساله اهل سن آنتونیو تگزاس بوده است.
بوشنل در ویدئویی که به صورت زنده در توییچ پخش شد، در حال قدم زدن در خیابان دیده می‌شود و می‌گوید: "«من در آستانه انجام یک اقدام اعتراضی شدید هستم، اما در مقایسه با آنچه که مردم در فلسطین به دست استعمارگران خود تجربه کرده‌اند. این به هیچ وجه افراطی نیست. این چیزی است که طبقه حاکم ما تصمیم گرفته است که عادی باشد»"
او سپس تلفن خود را برای فیلمبرداری در خارج از ورودی سفارت اسرائیل در پایتخت آمریکا گذاشت و اقدام به ریختن مایع روی خود کرد.
او بعداً یک فندک بیرون کشید و در حالی که مکرراً «فلسطین را آزاد کن» گفته بود، خود را به آتش کشید.
سرویس اورژانس آتش نشانی واشنگتن در روز یکشنبه در ایکس، که قبلا توییتر نامیده می شد، نوشت: «در ساعت 12:58 برای کمک به فرد در آتش در خارج از سفارت اسرائیل شتافتیم»
در این ویدئو، شنیده می‌شود که یک افسر مجری قانون قبل از اینکه شعله ها را خاموش کند می‌پرسد: «آیا می‌توانم به شما کمک کنم قربان؟».  کمکی که هیچ گاه نتوانست جان خلبان جوان بستوه آمده از همدستی جنایتکارانه اسرائیل و آمریکا را نجات دهد.


این ویدئو مدت کوتاهی پس از آپلود توسط توییچ Twitch ( یک سرویس پخش زنده ویدیویی آمریکایی است که بر پخش زنده بازی های ویدیویی، از جمله پخش مسابقات ورزشی الکترونیکی تمرکز دارد) به دلیل واهی نقض دستورالعمل های پلت فرم پخش زنده حذف شد.
سخنگوی نیروی هوایی ایالات متحده به رویترز تأیید کرد که مردی که در این حادثه شرکت داشته یک خلبان فعال بوده است. او در جریان این حادثه لباس نظامی به تن داشت.
پلیس، سرویس مخفی و سایر مقامات در حال بررسی این حادثه هستند.
در ماه آذر ( دسامبر) نیز یک معترض در خارج از ساختمان کنسولگری اسرائیل در آتلانتا خودسوزی کرد، چیزی که پلیس آمریکا در آن زمان آن را "احتمالاً یک اقدام شدید اعتراضی سیاسی" توصیف کرد. بدن معترض دچار سوختگی درجه سه شد.
تا کنون حداقل 29782 فلسطینی در جنگ اسرائیل در غزه کشته و 70043 نفر زخمی شده‌اند.

 

هیات تحریریه
26 فوریه 2024
تارنمای میدل ایست ای
برگردان و تنظیم علی اصغر شهدی

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/91900کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب