درحال بارگذاری

گروه: اجتماعی / حوزه حقوقی و قضایی/بین الملل/ایران شناسه: ۹۴۷۹۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۵۱ : ۱۱ دیدگاه: ۰

کارشناس حقوق بین‌الملل:

امروز رای مهمی در دیوان بین‌المللی دادگستری علیه صهیونیست‌ها صادر می‌شود

 امروز رای مهمی در دیوان بین‌المللی دادگستری علیه صهیونیست‌ها صادر می‌شود امروز شاهد یک رای مناسب برای فلسطین خواهیم بود چرا که اگر رفح از بین برود شرایط کلی فلسطین سخت می‌شود و رای دیوان فایده‌ای ندارد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، رودباری کارشناس حقوق بین الملل در گفتگو با شبکه خبر در ارتباط با صدور رای دیوان بین المللی دادگاه لاهه علیه رژیم صهیونیستی اظهار کرد:‌ در سال میلادی گذشته آفریقای جنوبی علیه صهیونیست‌ها شکایتی را تحت عنوان نقض کنوانسیون دیوان بین المللی دادگستری به نام نسل کشی انجام داده و در این حین مطابق ماده ۴۱ اساس نامه دیوان دادگاه بین المللی دادگستری  و ماده ۷۳ و ۷۴ آیین داگستری این دیوان می‌توانند که در حین شکایت اصلی تقاضای دستور موقت آن هم علیه صهیونیست ها کنند.

وی ادامه داد: ماده ۴۱ می‌گوید چنانچه  در موضوع در حین دادرسی مسائلی  اضطراری برای یکی از طرفین   وجود داشته طرفین می‌توانند تا زمانی که رای اصلی صادر شود درخواست صدور  رای موقت علیه یکدیگر کنند.

رودباری افزود:‌ در این جا درباره حملات صهیونیست به رفح هفته گذشته  آفریقای جنوبی تقاضای صدور دستور موقتی کرد و دیوان خیلی زود به آن رسیدگی می‌کند  و امروز ظهر قرار است به این درخواست رسیدگی شود و نتیجه نهایی اعلام شود.

کارشناس حقوق بین الملل گفت:‌امروز شاهد یک رای مناسب برای فلسطین خواهیم بود چرا که اگر رفح از بین برود شرایط کلی  فلسطین سخت می‌شود و رای دیوان فایده‌ای ندارد.

وی گفت:‌رفح انتهای موضوع فلسطین است و حملات بخش عظیی از رفح را نابود کرده و تعداد زیادی هم شهید در فلسطین داشتیم.امروز رای مهمی را شاهد آن خواهیم بود رای که صهیونیست‌ها باید  به آن عمل کند.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/94792کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب