درحال بارگذاری

گروه: بین الملل/بین الملل/ایران شناسه: ۹۵۲۱۵۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳ : ۱۳ دیدگاه: ۰

یونیسف:

از هر 10 کودکِ غزه، 9 نفر از فقر شدید غذایی رنج می‌برد

از هر 10 کودکِ غزه، 9 نفر از فقر شدید غذایی رنج می‌برد صندوق کودکان ملل متحد اعلام کرد در نتیجه محاصره نوار غزه و بسته بودن گذرگاه‌های مرزی و عدم ورود کمک‌ها، نظام درمانی و غذایی این باریکه از هم فروپاشیده است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از فارس؛ در پی محاصره مستمر نوار غزه، بسته بودن گذرگاه‌های مرزی و ممانعت صهیونیست‌ها از ورود غذا و دارو، صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) از فروپاشی نظام غذایی و درمان در این باریکه خبر داد.

یونیسف اعلام کرده است از هر 10 کودکِ نوار غزه، 9 نفر با فقر غذایی شدید دست و پنجه نرم می‌کنند و با دو وعده یا کمتر در هر روز زندگی می‌کنند.

این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد تصریح کرد اقدامات نظامی و اعمال محدودیت‌ها بر ورود کمک‌های انسانی موجب فروپاشی نظام درمانی و غذایی در غزه شده است.پیش از این، «تد شیبان» از مسئولان یونیسف در بازدید از غزه، این منطقه را خطرناک‌ترین نقطه برای کودکان توصیف کرده بود.تد شیبان تاکید کرد جنگ فعلی علیه کودکان است، اما به نظر می‌رسد کسی قصد گوش دادن به این واقعیت‌ها را ندارد.در نتیجه حملات این رژیم به غزه از 7 اکتبر تاکنون، بیش از 36 هزار و 600 نفر شهید و بیش از 83 هزار نفر زخمی شده‌اند که اغلب آنها، زنان و کودکان هستند.

آمار و ارقام وزارت بهداشت غزه حاکی از آن است که از ابتدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به این باریکه تاکنون نزدیک به 40 کودک بر اثر سوء تغذیه جان خود را از دست داده‌اند؛ البته آمارها فراتر از این تعداد است زیرا برخی از خانواده‌ها به دلیل محاصره مناطق اقامتشان از سوی ارتش اشغالگر و یا از کار افتادن بیمارستان‌ها، نتوانستند کودکان‌شان را به مراکز بیمارستانی انتقال دهند.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/95215کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب