درحال بارگذاری

گروه: بین الملل/بین الملل/ایران شناسه: ۹۵۲۴۵۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰ : ۱۴ دیدگاه: ۰

پاکستان:

نشست تهران برای کمک به ثبات و امنیت افغانستان حائز اهمیت است

نشست تهران برای کمک به ثبات و امنیت افغانستان حائز اهمیت است نشست گروه تماس منطقه‌ای برای افغانستان به میزبانی جمهوری اسلامی ایران یک روند مهم در مسیر همکاری‌های نزدیک همسایگان افغانستان برای اطمینان از صلح، امنیت و ثبات در این کشور است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از ایرنا، ممتاز زهرا امروز (جمعه) در نشست خبری هفتگی خود در اسلام‌آباد گفت: آصف علی خان دُرانی نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان قرار است در نشست چهار جانبه تهران (گروه تماس منطقه‌ای برای افغانستان) شرکت کند.

وی اظهار داشت: پاکستان معتقد است که جایگاه و نقش گروه تماس منطقه‌ای برای افغانستان بسیار حائز اهمیت می‌باشد و سکویی برای تقویت همکاری‌های منطقه‌ای به ویژه همگرایی نزدیک میان افغانستان فراهم می‌کند.

ممتاز زهرا تاکید کرد: رایزنی‌ها در سطح گروه تماس منطقه‌ای این اطمینان را می‌دهد تا افغانستان به مرکزی برای فعالیت‌های تروریستی تبدیل نشود و همزمان کشورهای همسایه از تلاش‌های افغانستان برای رفاه و بهبود اقتصادی مردم خود قویا حمایت می‌کنند.

روز گذشته سید رسول موسوی دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل آسیای جنوبی وزارت امور خارجه ایران در پیامی در صفحه اجتماعی ایکس نوشت: تهران روز شنبه ۱۹ خرداد میزبان نشست گروه تماس منطقه‌ای برای افغانستان خواهد بود.

وی در ادامه افزود: رایزنی نمایندگان ویژه ایران، پاکستان، چین و روسیه در خصوص آینده افغانستان در دستور کار این نشست قرار دارد.

 

تحولات غزه

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در ادامه اظهارات امروز خود حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه آنروا در غزه که به کشته شدن بیش از ۴۰ غیرنظامی فلسطینی انجامید، را به شدت محکوم کرد.

وی با ابراز همدردی و تسلیت به خانواده قربانیان حمله اخیر اسرائیل، این تجاوز را تداوم نقض گسترده حقوق بشر توسط نیروهای رژیم اشغالگر اسرائیل دانست.

ممتاز زهرا تاکید کرد: پاکستان خواهان برقراری آتش بس بی قید و شرط و دائمی در غزه است و از حامیان اسرائیل می خواهد تا جلوی تجاوزات این رژیم را بگیرند.

وی همچنین یورش شمار زیادی از شهرک نشینان صهیونیست و نیروهای امنیتی این رژیم به مسجدالاقصی در شهر اشغالی قدس را نیز محکوم کرد.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/95245کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب