درحال بارگذاری

گروه: اجتماعی / حوزه محیط زیست و گردشگری/ایران شناسه: ۹۵۳۰۴۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۴۷ : ۱۲ دیدگاه: ۰

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد؛

بارش‌های شدید محلی ادامه دارد

بارش‌های شدید محلی ادامه دارد سازمان هواشناسی با اعلام تداوم بارش‌های شدید محلی برای برخی مناطق کشور هشدار زرد فعالیت سامانه بارشی صادر کرد و از وقوع گردوخاک در استان‌های غرب خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از تسنیم، پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز، یکشنبه، در برخی مناطق استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، همدان، مرکزی، قزوین، روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در استان‌های واقع در شمال غرب، برخی مناطق غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های مرکزی زاگرس و دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی افزایش ابر، وزش باد شدید موقتی،‌ در برخی مناطق گردوخاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی شده است.

روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نیز در شمال غرب، ارتفاعات مرکزی البرز و ارتفاعات مرکزی زاگرس در ساعات بعدازظهر و شب شرایط مذکور برقرار است.

روزهای دوشنبه و سه‌شنبه شرایط برای وقوع گردوخاک در استان‌های غربی کشور مهیاست. طی 5 روز آینده در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و گاهی گردوخاک روی می‌دهد.

 

هشدار بارش‌های محلی شدید

زمان پایان: یکشنبه 1403/03/20

نوع مخاطره: رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد بارش تگرگ

منطقه اثر:

یکشنبه 1403/03/20: نیمه شمالی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل.

اثر مخاطره: جاری‌شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و احتمال سقوط سنگ به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، رخداد تگرگ، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی.

توصیه: احتیاط در سفرهای بین‌شهری، عدم‌اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت طبیعت‌گردی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، آمادگی راهداری و سایر دستگاه‌های اجرایی، خودداری از محلول‌پاشی و سم‌پاشی باغات و مزارع.

 

هشدار فعالیت سامانه بارشی

زمان پایان: چهارشنبه 1403/03/23

نوع مخاطره: رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد بارش تگرگ

منطقه اثر:

یکشنبه 1403/03/20: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان.

دوشنبه 1403/03/21: آذربایجان غربی، نیمه شمالی کردستان، زنجان، قزوین، نوار جنوبی استانهای آذربایجان شرقی و اردبیل، شمال مرکزی.

سه‌شنبه 1403/03/22: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل، قزوین، نیمه غربی تهران، البرز، مرکزی، قم، نیمه غربی اصفهان.

چهارشنبه 1403/03/23: اردبیل، نیمه شمالی استانهای آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی.

اثر مخاطره: احتمال آب‌گرفتگی محلی معابر، احتمال جاری‌شدن روان‌آب، وزش باد نسبتاً شدید، صاعقه، احتمال تگرگ، لغزندگی به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی.

توصیه: عدم‌اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت طبیعت‌گردی در ساعات بعدازظهر، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی دهانه پل‌ها، کانال‌ها و آب‌روها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، خودداری از محلول‌پاشی و سم‌پاشی باغات و مزارع.

 

هشدار افزایش گرادیان فشاری

زمان پایان: چهارشنبه 1403/03/23

نوع مخاطره: وزش باد نسبتاً شدید تا شدید در نواحی مستعد گردوخاک

منطقه اثر:

یکشنبه 1403/03/20: جنوب خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان.

دوشنبه 1403/03/21: کرمانشاه، کردستان، همدان، قزوین، قم، مرکزی، البرز، نیمه جنوبی تهران، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی.

سه‌شنبه 1403/03/22: تهران، البرز، قزوین، مرکزی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان.

چهارشنبه 1403/03/23: قم، تهران، سمنان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان.

اثر مخاطره: در مناطق مستعد گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال.

توصیه: پرهیز از کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، عدم‌جابه‌جایی با گلایدر و بالگرد، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم‌پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهن‌سال و عدم سم یا محلول پاشی باغات و مزارع و استفاده از قیم برای نهال‌ها، بسته نگه‌داشتن درب سالن‌های پرورشی.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/95304کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب