درحال بارگذاری

گروه: بین الملل/بین الملل/ایران شناسه: ۹۵۴۷۸۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۸ : ۱۱ دیدگاه: ۰

بامداد امروز انجام شد؛

حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق علیه پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی

حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق علیه پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی در ادامه عملیات‌های مقاومت عراق در حمایت از فلسطین، یک پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی با حملات پهپادی هدف قرار گرفت.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از مهر از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، مقاومت اسلامی عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد بامداد امروز جمعه پایگاه هوایی «رامات دیوید» ارتش رژیم صهیونیستی را در داخل اراضی اشغالی فلسطین هدف حمله پهپادی قرار داده است.

در این بیانیه آمده است که به هدف قرار دادن مواضع و پایگاه‌های دشمن صهیونیستی در حمایت از غزه و رفح و پاسخ به کشتار غیرنظامیان فلسطینی ادامه خواهد داد.

پیش از این نیروهای مقاومت اسلامی عراق هشدار داده بودند تا زمانی که رژیم صهیونیستی به نسل‌کشی مردم فلسطین در غزه ادامه داشته باشد، به حملات موشکی و پهپادی خود علیه رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داد.

در تازه‌ترین تحولات جنگ در غزه، مقام ارشد سازمان ملل کشورهای جهان را متهم به ناتوانی در متوقف ساختن نسل کشی فلسطینیان خواند. تلالنگ موفوکنگ، گزارشگر ویژه سازمان ملل در گفتگوی اختصاصی با الجزیره گفت: حقیقت تلخ این است که رهبران کشورهای جهان به طور کامل در متوقف ساختن نسل کشی در غزه شکست خوردند. علی رغم مواجه به شرایط وخیم انسانی در غزه، همچنان شاهد ادامه منازعه در این باریکه هستیم.

این مقام سازمان ملل با اشاره به نبود مواد غذایی و نیز بهداشت عمومی در غزه خاطر نشان کرد: فلسطینیان ساکن این باریکه اکنون به دلیل آب آلوده و هوا، در خطر انتقال بیشتر بیماری‌های واگیردار قرار دارند. این در حالی است که مراکز درمانی در غزه نیز یا تعطیل هستند و یا به صورت محدود اقدام به ارائه خدمات به مردم می‌کنند.

موفوکنگ در ادامه با ارائه مثال‌های متعدد درباره نقض فاحش حقوق بشر و قوانین بین الملل از سوی صهیونیست‌ها در جنگ، تاکید کرد: بحران کاهش اکسیژن در بیمارستان‌های غزه نشان دهنده بی تفاوتی آشکار اسرائیل به قوانین بین المللی است.

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که مقامات آمریکایی از جمله جو بایدن، رئیس جمهور این کشور تاکید دارند آنچه در غزه رخ می‌دهد نسل کشی نیست. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز مدعی است ارتش این رژیم اخلاق مدارترین ارتش در جهان است؛ موضوعی که کشتار ۳۷ هزار غیرنظامی فلسطینی طی ۸ ماه گذشته خط باطلی بر آن می‌کشد.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه دیروز پنج‌شنبه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۳ جنایت دیگر را در حق فلسطینیان در این باریکه مرتکب شده است.

این وزارتخانه افزود که در این حملات ۳۰ فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۰۵ نفر هم زخمی شدند.

بدین گونه شمار شهدای جنگ علیه غزه از هفتم اکتبر گذشته به ۳۷۲۳۲ نفر و شمار مجروحان نیز به ۸۵۰۳۷ نفر افزایش یافت. هنوز بیش از ۱۰ هزار نفر در نوار غزه مفقود و زیر آوار هستند.

بیش از ۵۰۰۰ نفر هم توسط اشغالگران اسرائیلی بازداشت شدند که سرنوشت بیشتر آن‌ها نامشخص است. وزارت بهداشت فلسطین در غزه تاکید کرد که بیش از ۷۰ درصد شهدا و مجروحان جنگ علیه غزه زن و کودک هستند.

 

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/95478کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب