درحال بارگذاری

گروه: اجتماعی / حوزه محیط زیست و گردشگری/ایران شناسه: ۹۵۵۰۹۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۳۴ : ۱۱ دیدگاه: ۰

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد؛

هشدار نارنجی هواشناسی به کشاورزان ۱۱ استان کشور

هشدار نارنجی هواشناسی به کشاورزان ۱۱ استان کشور کارشناس هواشناسی از هشدار نارنجی هواشناسی برای ۱۱ استان کشور خبر داد و گفت: در پی این بارش‌ها سیلابی شدن مسیل‌ها و آسیب زدن به محصولات کشاورزی دور از انتظار نیست.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از مهر، کبری رفیعی کارشناس هواشناسی با تشریح وضعیت جوی کشور، گفت: امروز و فردا در ساعات بعد از ظهر و شب در مناطقی از شمال غرب و غرب کشور، در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی، مناطق مرکزی کشور، شرق و شمال شرق، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال استان‌های فارس و کرمان، رگبار و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد و در برخی از نقاط سبب گردوخاک می‌شود و در مناطق مستعد نیز بارش تگرگ را در پی دارد.

وی افزود: این شرایط جوی از روز دوشنبه تا چهارشنبه نیز در مناطقی از شمال غرب کشور و استان‌هایی که در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی واقع شده‌اند و ارتفاعات زاگرس مرکزی ادامه خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی در ادامه بیان داشت: در سه روز آینده نیز در شرق و شمال شرق و مناطقی که در دامنه‌های شرقی البرز واقع شده است، وزش باد شدید که گاهی مواقع سبب ایجاد گردوخاک می‌شوند پیش‌بینی شده است. همچنین آب‌های خلیج فارس و دریای عمان برای سه روز آینده مواج خواهد بود.

به گفته رفیعی، تهران امروز در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر و گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و گردوخاک را در پی خواهد داشت و بیشینه دما امروز ۳۲ درجه و کمینه دما با کاهش ۴ درجه‌ای نسبت به دیروز به ۲۰ درجه بالای صفر رسید.

وی از صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی برای امروز (شنبه، ۲۶ خردادماه) خبر داد و تصریح کرد: این هشدار شامل استان‌های آذربایجان غربی، اصفهان، شمال و شرق فارس، شمال غربی یزد، نیمه شمالی کرمان، مازندران، گلستان، ارتفاعات شمالی استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان است و علاوه بر رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی، برخورد صاعقه، جاری شدن سیل و روان آب، طغیان رودخانه و سیلابی شدن مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها، احتمال سقوط سنگ در جاده‌های کوهستانی و آسیب زدن به محصولات کشاورزی را در پی دارد.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/95509کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب