درحال بارگذاری

گروه: سیاست/ایران شناسه: ۹۵۸۴۹۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰ : ۰۰ دیدگاه: ۰

انتخابات و سخنی با آقای دکتر پزشکیان

انتخابات و سخنی با آقای دکتر پزشکیان بدنبال حادثه مشکوک سقوط چرخبال حامل آقای رئیسی که منجر به شهادت ایشان گردید، طبق قانون اساسی به سرعت زمینه برگزاری انتخابات جدید ریاست جمهوری فراهم شد و در ادامه شورای نگهبان اسامی 6 نفر از نامزدهای مورد تائید نظام برای حضور در رقابت ها را اعلام داشت.

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، بدنبال حادثه مشکوک سقوط چرخبال حامل آقای رئیسی که منجر به شهادت ایشان گردید، طبق قانون اساسی به سرعت زمینه برگزاری انتخابات جدید ریاست جمهوری فراهم شد و در ادامه شورای نگهبان اسامی 6 نفر از نامزدهای مورد تائید نظام برای حضور در رقابت ها را اعلام داشت. با شروع تبلیغات، انتخاباتی که در ابتدا خیلی با آرامش آغاز شد بتدریج با قرار گرفتن آقای دکتر ظریف در کنار آقای پزشکیان بعنوان مشاور و کارشناس، پویائی جدیدی به خود گرفت بویژه که با رعد وبرق چندین دقیقه‌ای ایشان نیز همراه گردید.
آقای دکتر پزشکیان شخصا انسان ساده زیست، بری از فساد و صادق است. ایشان بارها در جلسات متعدد در صدا وسیما و تحمعات مردمی  اعلام کرده است که در موضوعات سیاسی اقتصادی و فرهنگی تخصصی ندارد و برای رسیدگی به این امور باید به کارشناسان مربوطه مراجعه کند.
حال این کارشناس کیست و چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟  آقای پزشکیان در نخستین گام به سراع چه کارشناسانی رفته است؟
با کمال تعجب و ناباوری علیرغم انکار اولیه آقای پزشکیان در پاسخ به این سئوال که در صورت پیروزی آیا اقای ظریف را به وزارت امورخارجه بر می گزینید گفت هرکس که کاردان باشد آن را انتخاب می کنم، ولی دیدیم که آقای ظریف در همان جلسه اول بعنوان کارشناس در طرف راست ایشان قرار گرفته بود.
در این مقطع است که با خیز برداشتن اصلاح طلبان و جناح بدنام آقای روحانی  روبرو می شویم.
اصلاح طلبان تشنه قدرت با علم به اینکه قشر خاکستری برای علائق مذهبی آقای  پزشکیان رای نمی دهد،  قشری که می تواند تعیین کننده نتیجه هر انتخاباتی باشد، ظریف را در کنار آقای پزشکیان قرار می دهند تا با این نسل ارتباط برقرار کنند و بنام ظریف برای پزشکیان رای جمع کنند به گونه ای که اگر آقای پزشکیان رای بیاورد رئیس جمهور واقعی ظریف شود.و در آنصورت این اصلاح طلبان فرصت طلب خواهند بود که  سررشته امور را بدست خواهند گرفت.
به آقای پزشکیان باید گفت که با افتادن در تله اصلاح طلبان به سرعت صداقت و آبروی خود را از دست خواهد داد و به سرنوشت مهندس موسوی دچار خواهد شد.

حال سئوال اینجاست که آقای پزشکیان تا چه اندازه آقای ظریف را می شناسد؟
آقای ظریف برای سال ها در آمریکا تحصیل و در آنجا زندگی کرده است. وی قرار است متخصص روابط بین الملل باشد. حال چکونه است که این متخصص نمیداند سیاست آمریکا و اسرائیل در قبال ایران حداقل از سا لهای اوایل سال 1379 ( 2000 )چه بوده است؟ که در سال 1383 ( 2004 ) آقای خاتمی آن نامه معروف را به بوش پسر نوشت. و بوش نیز آن را به سطل زباله انداخت و ایران را بعنوان بخشی از محور شرارت بدنیا معرفی کرد.
از آن موقع هدف آمریکا بعد از حمله به عراق، حمله به ایران بوده است. همه دولتمردان امریکا در آن زمان می گفتند که بغداد چیزی نیست مردان بزرگ به طرف تهران میروند. یعنی بنایشان این بود که به ایران حمله کنند ولی چون ارتش  کشورشان در باتلاق عراق و افغانستان گیر کرده بود، نتوانستند به ایران حمله کنند.
آیا آقای ظریف از سند "راهنمای سیاست گذاری دفاعی" Defense Planning Guidance اطلاعی دارد؟ سندی که زیر نظر پل ولفوویتز معاون وزارت دفاع آمریکا نوشته شد. آقای ظریف متخصص است و کاردان و به همین دلیل است که آقای پزشکیان ایشان را بعنوان کارشناس همراه خود آورده است.
آیا آقای ظریف از سند دیگری "بنام پروژه قرن جدید آمریکائی"   Project for new American Century   خبر دارد؟  سند معروفی که نه تنها آقای ظریف هیچگاه به آن اشاره نکرده است که روزنامه های اصلاح طلب نیز از آن نامی نبرده اند. سندی که بعد از حواث 11 سپتامبر نوشته شده و توسط 28 صیهونیست و از جمله زلمای خلیلزاد امضاء شده است.
حال باید دید هدف این اسناد و محتوای آن ها چیست؟ آیا کسی که در امور بین الملل تخصص دارد و وزیر امورخارجه بوده است و باز می خواهد بعنوان وزیر خارجه معرفی بشود در طول عمر سیاسی خود نباید به این اسناد و اهداف آن اشاره کرده باشد؟
این دو سند در حقیقت زمینه را برای اعلام قدرت بلامنازع آمریکا در دنیای بعد از فروپاشی شوروی و تبدیل جهان دوقطبی به یک قطبی فراهم می کند و مشخص می سازد هر قدرتی که در جهان بخواهد بعنوان یک قدرت جدید در برابر قدرت بلامنازع آمریکا سربلند کند باید سرکوب شود و بدینگونه است که شاهد جنگ های حد اقل دو دهه ای بعد از تجزیه شوروی هستیم.
از این ها مهمتر میتوان به دو سند دیگر اشاره کرد که برای بلامنازع بودن قدرت اسرائیل در منطقه خاورمیانه بزرگ در نظر گرفته شده است و آن تجزیه کشورهائی چون سوریه لیبی عراق و در راس آن ایران در منطقه برای رسیدن بدون مانع اسرائیل به مرزهای اساطیری خود یعنی سرزمین موعود از نیل تا فرات  می باشد.
1- سند "شکستن تمیز" Clean Break یا رد قاطع  پیمان‌های صلح سالهای گذشته با اعراب به‌ویژه فلسطین و لبنان و سوریه می باشد؛ ولی باید به شیوه‌ای تمیز به نفع اسرائیل به پایان برسد تا انگشت اتهامی به سوی این رژیم  بلند نشود. این سند را سه نفر بنامهای ریچارد پرل، داگلاس فیت و اسکوتر لیبی در سال 1375 ( 1996) برای نتانیاهو که تازه نخست وزیر شده بود نوشتند. یعنی رد پیمان های صلح بویژه پیمان اسلو و برنامه هائی که هم اکنون در فلسطین اشغالی در حال پیاده شدن است
2-  برنامه  'یینون' نیز طرحی آمریكایی-فرانسوی است كه اسراییل با کمک آن درنظر دارد تا یك منطقه استراتژیك به وجود آورد. این كشورها برای جامه عمل پوشاندن به این طرح در صددند تا در منطقه خاورمیانه درگیری های داخلی به وجود آورند و در نهایت كشورهای منطقه را تجزیه كنند.
نكات و محورهای مهمی كه از بررسی این دو سند به دست می آید به شكل زیر قابل تقسیم بندی است:
الف - تداوم رژیم صهیونیستی در گرو ایجاد هرج و مرج و عدم وجود هرگونه ثبات و همگرایی در میان طیف های مختلف مردم در كشورهای عربی است.
ب- هدف طرح خاورمیانه بزرگ ویران كردن كشورهای بزرگ در منطقه و تبدیل آنها به كشورهای كوچك است.
ج- چنانچه آمریكا بخواهد در منطقه خاورمیانه یكه تاز میدان باشد باید مسلمانان و كشورهای عربی را وارد یك درگیری داخلی صد ساله كند.
حال از آقای پزشکیان باید پرسید آیا کارشناس شما اطلاعی از این اسناد دارد؟ آیا از کتاب "معمای ایران" خبری دارد که در آن نوشته است: این کتاب بر پایه سال ها تجربه کاری کنت ام پولاک در سازمان سیا و شورای امنیت ملی آمریکا نوشته شده حاوی دیدگاه های باریک بینانه ای در زمینه روابط ایران- آمریکا  و بررسی تاثیر توان ژئوپولیتیکی و استراتژیکی ایران بر منطقه و جهان است .... آیا مشاور و کارشناس شما  آن را خوانده است یا خیر؟ – باز از آقای پزشکیان باید پرسید چرا تمام کارشناسانی را که انتخاب کرده اید متعلق به یک پایگاه فکری هستند؟
جناب آقای پزشکیان شما که در صدد زنده کردن پروژه استعماری برجام هستید از مشاور خود بپرسید چرا بعد از امضاء برجام خود ایشان مشمول دو تحریم آمریکا شدند و حتی نتوانستند  یک حساب در بانک انگلیس باز کنند؟ و چرا ماحصل امضاء برجام شد حضور نیم بند چند شرکت اروپائی در کشور که بلافاصله بعد از خروج آمریکا از برجام آنها نیز دست از کار کشیده و مردم ایران را در هاج و واج رها نموده رفتند. آقای پزشکیان دائم طرف های ایرانی مانند مجلس و قانون اقدام راهبردی آن برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران را بدون دلیل متهم نکنید که در برجام کارشکنی کردند. به این سئوال پاسخ دهید که چه طرفی از برجام خارج شد در حالی که طرف ایرانی پیش از موعد به تعهدات خود عمل کرد و در راکتور های اراک سیمان ریخت  و تاسیسات فردو را تعطیل کرد و به صد ها جاسوس آژانس انرژی اتمی به بهانه بازرسی اجازه داد به مراکز هسته ای کشور وارد شوند و از جزئیات کار ایران سر در بیاورند.
وقتی قبل از خروج ترامپ،  بایدن و بلینکن و جیک سولیوان که قرار بود در کاخ سفید مسقر شوند روزنامه های اصلاح طلب چه رقص و پایکوبی که نکردند در حالیکه تمام این افراد مواضعشان در داشتن یک برجام قویتر و گسترده تر را مشخص کرده بودند. حال  آقای پزشکیان بگویند نظر کارشناس ایشان در خصوص عبارت برجام قویتر و گسترده تر چیست آیا هدف آقای بایدن و تیمش صرفا جلوگیری از اتمی شدن ایران بود و یا بدنبال اهداف دیگری بودند؟ کسی که خود را کارشناس موضوعات بین الملل می داند نباید متوجه معنای خیانت بار" برجام گسترده تر و قویتر" در قالب برجام 2 و 3 شود؟ آیا این بهانه ای نبود برای خلع سلاح ایران ؟
حال باید از آقای پزشکیان پرسید آقای ظریف کیست؟ ایشان را کمتر کسی مانند هوشنگ امیراحمدی می شناسد کسی که خطبه عقد وی و همسرش را خوانده است. ایشان در گفتکوئی در تلویزیون اینتر نشنال که در فضای یوتیوب براحتی قابل دسترس است می گوید: ظریف استاد دروغگوئی و شیره مالیدن بر سر مردم ایران است وی شیادانه یک حرف می زند و در عمل کار دیگری می کند. هدف ایشان و باند مخوف روحانی از موضوع برجام مسئله اتمی نیست. آنها هدف خود را که در درجه اول خلع سلاح ایران و در درجه دوم کمک نکردن به محور مقاومت و ملت فلسطین تعریف کرده اند موضوعی که از مردم ایران پنهان کرده اند .
 بیاد آوریم که مرشد اصلاح طلبان و جناح روحانی یعنی مرحوم هاشمی رفسنجانی که گفت "دنیای فردا دنیای گفتمان هاست نه موشکها..." که تنها چند روز بعد آیت الله خامنه ای با بصیرت کامل و بعنوان فصل الخطاب در پاسخ کوبنده ای گفتند " اینکه بگویند فردای دنیا، فردای مذاکره است، یا از روی ناآگاهی است یا خیانت/ امروز هم روزگار موشک است و هم مذاکره"
معنای پیام آقای هاشمی که در زمانی منتظر بمباران سوریه توسط آمریکا به بهانه حملات شیمیائی این کشور – جهان نیوز 11 شهریور 1392 - بود این است که ایران باید خلع سلاح شود و از کمک به محور مقاومت خودداری نماید.
یک کسی باید بوئی از انسانیت و میهن دوستی نبرده باشد که بگذارد سوریه بدست داعش بیفتد. کمک ایران به سوریه برای جلوگیری از قدرت گرفتن داعش در دمشق بود. آیا اگرداعش دمشق را می گرفت به آنجا اکتفا می کرد؟ آیا داعش به مرزهای ایران نزدیک نشده بود و قرار نبود بر اساس اسناد بالادستی پنتاگون داعش مقدمات تجزیه آن را فراهم می نمود. آقای پزشکیان آیا میدانید چه  کسی داعش را متوقف و از اراضی تحت حکومتش اخراج کرد او کسی نبود به جز شهید سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده میدانی که دائم توسط دیپلماسی و فرمانده آن جناب ظریف دچار محدودیت و مورد زخم زبان قرار می گرفت و سرانجام توسط ترامپ و خیانت برخی از ایرانیان! در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.
آقای پزشکیان چرا کارشناس شما نمی گوید اگر ایران به محور مقاومت و حزب الله کمک نمی کرد اسرائیل بر اساس دستورالعمل های "برنامه یینون" و سند "شکستن تمیز" بدنبال اسرائیل بزرگ از نیل تا فرات بود و فلسطینی ها و دیگر ملل منطقه را مورد تاخت و تاز قرار میداد و به عمق جئواستراتژیک ایران نفوذ می کرد؟
آقای پزشکیان،چرا آقای ظریف که در امور بین الملل تخصص دارد این موضوعات بدیهی که در اسناد اربابانش امده است را به شما و مردمش نگفته است؟ چرا شیادی و دودوزه بازی می کند، چرا بر سر مردم ایران شیره می مالد؟
حال که آقای پزشکیان با نهایت تاسف یک چنین آدم شیاد دروغگو و ناصادقی را آورده است و قرار است بعنوان مشاور سیاسی امنیتی و بین المللی خود قرار دهد،چه پاسخی میتواند به ملت و رهبر ایران داشته باشد!
•    آقای پزشکیان فکر می کنید صحبت های آیت الله خامنه ای در عید سعید غدیر خم که خطاب به نامزدهای انتخابات گفتند:" کسی که دلبسته آمریکا باشد و تصور کند بدون لطف آمریکا نمی‌شود قدم از قدم برداشت همکار خوبی برای شما نخواهد بود" بیشتر متوجه کدامیک از شما 6 نفر بود! لطفا کمی بخودائید و از مهلکه خطرناکی که اصلاح طلبان و باند روحانی در برابر شما قرار داده اند دوری کنید.
جناب آقای پزشکیان واقعا تاسف آور است که این چنین خود را آلوده می سازید به جرات می توان گفت که اینها دشمنان حال و آینده ایران هستند که هدفشان خلع سلاح ایران است و اگر نبود رشادت های میدان در عقب بردن مرزها و خاک ریزهای ایران  تابه حال کشور هزار باره دچار تجزیه شده بود. و اگر نبود این توانائی موشکی و سیستم دفاعی آنگونه در عملیات هشدارگونه و بازدارنده وعده صادق علیه اسرائیل شاهد آن بودیم که این رژیم بهمراه آمریکا خاک مقدس کشورمان را بارها لکد کوب سربازان خود کرده بودند.
آنهائی که به توصیه آقای فلاحت پیشه نوچه بی مقدار آقای ظریف نمی خواهند ایران به محور مقاومت کمک کند طرفدار تجزیه و نابودی ایران هستند.

با همه رخدادهای مثبت در سیاست خارجی و گسترش روابط سیاسی و دیپلماتیک با کشورهای منطقه و دنیا و عضویت در پیمان های منطقه ای شانگهای و جهانی بریکس که فرصت های بی نظیری را برای رشد و توسعه پایدار مملکت بوجود آورد متاسفانه  این دستاوردها هنوز نتوانسته است بعلت وجود باندهای مافیائی قدرت و ثروت ناشی از ریل گذاری های علط اقتصاد نئولیبرالی توصیه شده بانک جهانی و صندوق بین المللی پول که توسط هر دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا دنبال شد، خود را در سفره مردم تعریف کند. بویژه که نئولیبرالیسم ایرانی امور رفاهی  را با هدف به حداکثر رساندن سود به نفع صاحبان سرمایه به قربانگاه برد و با اجرای سیاست های تعدیل و بهانه کوچک سازی دولت، کارمندان و کارگران را از پوشش حمایت های دولتی محروم و آنها را به زور شرکتی و روز مزد نمود بانک های خصوصی با چاپ پول های بدون پشتوانه سبب موج های تورمی شدند بطوریکه هر موج تورمی گروه کثیری را به صف  طبقات فرودست می راند و صاحبان ارز و زمین و  دارائی را که عمدتا از طریق وامهای خاص بدست آمده بود را به صاحبان ثروت های نجومی تبدیل  می کرد و این شد که بتدریج فاصله های هولناک طبقاتی بوجود امد و روز به به روز بر تعداد ناراضی ها افزوده شد بگونه ای که میهن دوستی بتدریج از اولویت برخی از اقشار بینابینی موسوم به قشر خاکستری خارج شد. قشری که محصول  عملکرد همین نئولیبرالها بوده که هراز چند گاهی از آنها بعنوان سیاهی لشکر در لشکرکشی های خیابانی و در تعیین نهائی نتیجه انتخابات ها به نفع جناح های حامی خود استفاده می کنند.
هریک از نامزدها که که بتواند رای مردم بعنوان رئیس جمهور را کسب و پا به میدان پاستور گذارد باید خود را با این حقایق روبرو و تلاش نماید تا دوگانگی بین سیاست داخلی کماکان تحت سلطه دلار که لاجرم  به سمت غرب گرایش دارد و سیاست خارجی که هویت  و استقلال  خود را در دوری از آن تعریف کرده است  را حل نماید. وگرنه ....
    

تهیه و تنظیم علی اصغر شهدی
5 تیرماه 1403

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/95849کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب