درحال بارگذاری

گروه: سیاست/ایران شناسه: ۹۵۸۹۰۷ تیر ۱۴۰۳ - ۴۴ : ۱۱ بازدید: ۵۵۱۰دیدگاه: ۰

جمعه 8 تیر؛ نماد عقلانیت و نمایش دموکراسی ناب ایرانی

جمعه 8 تیر؛ نماد عقلانیت و نمایش دموکراسی ناب ایرانی پنج دور مناظرات انتخاباتی میان شش نامزد کاندیدای ریاست جمهوری خوب یا بد، با انگیزه یا بی‌انگیزه، بی‌برنامه یا با برنامه، شعاری و یا پوپولیستی برگزار و به اتمام رسید و آنها نظرات و دیدگاه‌های خود را در حوزه‌های پر حرف و حدیث فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی (داخلی و بین‌المللی) بیان و ارائه کردند.

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، پنج دور مناظرات انتخاباتی میان شش نامزد کاندیدای ریاست جمهوری خوب یا بد، با انگیزه یا بی‌انگیزه، بی‌برنامه یا با برنامه، شعاری و یا پوپولیستی  برگزار و به اتمام رسید و آنها نظرات و دیدگاه‌های خود را در حوزه‌های پر حرف و حدیث فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی (داخلی و بین‌المللی) بیان و ارائه کردند.
نامزدهای مورد نظر نقش خود را برای حضور مشارکت حداکثری مردم، قوی  یا ضعیف ایفا کردند و اکنون این مردم هستند که باید فردا در روز جمعه 8 تیر ماه سال جاری با انتخاب اصلح خود از میان این شش نامزد، پای صندوق‌های رأی حاضر شوند تا رییس قوه مجریه و سکاندار جدید نهاد ریاست جمهوری را انتخاب نمایند.
قطعا با حفظ آرامش و تلاش همه عوامل می توانیم یک انتخابات باشکوه با مشارکت حداکثری را برگزار کنیم و این اقتدار ملی را که در سطح منطقه و در سطح بین المللی بی نظیر و کم نظیر است به عنوان دموکراسی ناب ایرانی به رخ جهانیان کشیده و بر آن ببالیم.                     
روز جمعه 8 تیر همه پای صندوق‌های رأی حاضر خواهیم شد تا با مشارکت حداکثری خود در انتخابات زود هنگام ریاست جمهوری، فرد اصلحی را انتخاب کنیم که  موجب سربلندی و سرافرازی مردم و  ایران قوی شود و با برنامه ریزی و عقلانیت مبتنی برهوشمندی و درایت که هرگز مرعوب نخواهد شد از حقانیت و کیان این سرزمین در برابر دشمنان کینه جوی روان پریش بیمار دفاع نماید و تا جان در بدن دارد حافظ استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی باشد.
روز جمعه 8 تیر روز مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح است، انتخابی آگاهانه و هوشمندانه که می تواند جایگاه و موقعیت ‌ایران قوی و جمهوری اسلامی را در منطقه و در سطح بین الملل تثبیت نماید. قطعا با انتخاب نامزد اصلح که معتقد به مبانی انقلاب اسلامی ، آرمان ها و ارزش های آن است باید نسبت به رفع دغدغه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، رفاهی، بهداشتی - درمانی مردم و مطالبات ایشان که به برخی از آن ها  در ذیل اشاره شده اهتمام داشته باشد :
1- مشکلات مسکن، تورم، بیکاری، شکاف طبقاتی، گسست نسل ها، تحریم،گرانی دلار گرانی، کاهش ارزش پول ملی، گرانی خودرو، کشاورزی، دارو و درمان و ... را باید حل کرد.
2- جلوی رانت خواری، ویژه خواری، تبعیض و فساد این اژدهای هفت سر را باید گرفت و سرش را به دیوار کوبید.
3-با برنامه نویسی های کارشناسانه، باید قانون را خوب نوشت و خوب اجرا کرد.
4- باید مدیرضعیف متملق چاپلوس ناکارآمد نالایق را برکنار و مدیر قوی کارآمد کاربلد جایگزین نمود. با ضعف مدیریت نمی‌توان از فرصت‌ها استفاده کرد.
5- ضروری است  به تقویت قدرت داخلی پرداخت و به آن اهمیت داد.
6- سیاست خارجی در امتداد سیاست داخلی است، اگر در حوزه داخلی قوی باشیم در حوزه خارجی قطعا قدرتمند خواهیم بود و لذا آن گاه می توانیم تعادلی در سیاست خارجی و مناسبات بین‌المللی تعریف و ایجاد کنیم.
7-  بورس شاخص رشد اقتصادی و دماسنج هر اقتصاد است و بازار سرمایه باید شفاف شود.
8- مردم و جامعه مطالبه گر ما تغییر و تحول در چارچوب قوانین را در زیر سایه عدالت در همه عرصه های مهم یادشده در جهت شکوفایی، توسعه، پیشرفت و امنیت کشور عزیزمان خواستارند.
9- تحریم ها؛ کاغذ پاره نیستند برای رفع آن ها که به کشور و اقتصاد و رشد تولید ضربه می‌زند باید هوشمندانه راه حل مناسب عزتمندانه یافت.
10-  تعامل با جهان با حفظ منافع ملي؛ ضرورتی غیر قابل انکار است و این مهم باید بدون اعطای امتیاز خاصی  همراه با مذاکره  و دیپلماسی قوی دنبال و به نتیجه منجر گردد.  
جان کلام این که مردم ايران براي رسيدن به اهداف عالی خود، روز جمعه 8 تیر، پای صندوق‌های آرای انتخاباتی خواهند آمد و نامزد اصلح را برای تحقق مطالبات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، بهداشتی- درمانی خود برخواهند گزید تا از این مسیر دموكراتيك که نماد عقلانیت در چارچوب قانون اساسی است، احقاق حقوق نمایند تا وحدت و انسجام ملی به معنای واقعی در جامعه ایران، عینیت یابد. قطعا جمعه 8 تیر ماه 1403 درتاریخ انقلاب اسلامی ایران نقطه عطفی ماندگاردرجهت مطالبه گری مطالبات مردم ایران در چارچوب قانون اساسی است.
نگارنده امیدوار است هر نامزدی، شایسته اعتماد انتخاب مردم ایران شد تمام برنامه های اعلامی خود را در دوران تبلیغات، بدون کم و کاست در جهت منافع مردم و جامعه بدون هیچ عذر و بهانه ای اجرا و پیاده نماید.  

 

دکتر اسدالله افشار

دکتر اسدالله افشار

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/95890کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب