درحال بارگذاری

گروه: بین الملل/بین الملل/ایران شناسه: ۹۵۸۹۶۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴ : ۱۲ دیدگاه: ۰

عفو بین‌الملل:

صلح مستلزم برچیدن رژیم آپارتاید اسرائیل است

صلح مستلزم برچیدن رژیم آپارتاید اسرائیل است دبیر کل سازمان عفو بین‌الملل با اشاره به اینکه غرب و آمریکا استانداردهای دوگانه مقابل حقوق بشر دارند و شریک جنایات اسرائیل علیه مردم غزه هستند تاکید کرد صلح پایدار مستلزم برچیدن رژیم آپارتاید اسرائیل است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از تسنیم، «اگنس کالامارد» دبیرکل سازمان عفو بین‌الملل طی سخنانی با استقبال از قرار گرفتن رژیم اشغالگر اسرائیل در لیست سیاه سازمان ملل به دلیل نقض حقوق کودکان و کشتار آنها، اعلام کرد: این تصمیم گام مهمی برای محاکمه سران جنایتکار اسرائیل به خاطر جنایاتی که علیه کودکان فلسطینی مرتکب می‌شوند، است.

 

صلح پایدار با برچیدن رژیم آپارتاید اسرائیل محقق می‌شود

وی در گفتگو با روزنامه القدس العربی اظهار داشت: رسیدن به صلح پایدار مستلزم برچیدن رژیم آپارتاید اسرائیل، پایان اشغالگری آن در کرانه باختری، قدس و رفع محاصره غزه است. ناکامی شورای امنیت در اجرای قطعنامه آتش بس در غزه مستلزم اقدامی جدی و فوری برای وضع قوانین جدید در خصوص عضویت در شورای امنیت و نیز انجام اصلاحاتی در زمینه استفاده طرف‌های مختلف از حق وتو است.

دبیرکل سازمان عفو بین‌الملل با محکوم کردن جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها علیه کودکان غزه گفت: آیا جنایات سیستماتیک اسرائیل علیه کودکان فلسطینی ایجاب نمی‌کرد که خیلی پیش از این اسرائیل در لیست سیاه سازمان ملل قرار بگیرد و آیا باید سازمان ملل منتظر کشتار هزاران کودک در غزه می‌ماند تا اسرائیل را در این لیست سیاه قرار دهد؟

 

کودکان غزه از گرسنگی می‌میرند

وی افزود: حملات بی‌امان نیروهای اسرائیلی به غزه پیامدهای فاجعه باری برای کودکانی دارد که طی 8 ماه گذشته رنج غیر قابل تصوری را متحمل شده‌اند. هزاران نفر از این کودکان قتل عام شده‌اند، تعداد بی‌شماری آسیب‌های جدی جانی و روانی متحمل شده‌اند و همچنین شمار زیادی از کودکان، اعضای خانواده خود را از دست داده و آواره هستند.

کالامارد گفت:کودکان غزه مجبورند در شرایط سخت به ویژه گرسنگی و سوء تغذیه شدید زندگی کنند و حتی برخی از آنها از گرسنگی جانشان را از دست دادند؛ زیرا محاصره وحشیانه اسرائیل علیه غزه، کودکان را از دسترسی به کمک‌های بشردوستانه کافی محروم کرد. آسیب‌های شدید جسمی و روانی که این کودکان در طول جنگ با آن مواجه شده‌اند، تا سال‌های آینده ادامه خواهد داشت.

 

غرب و آمریکا شریک جنایات اسرائیل هستند

اگنس کالامارد تصریح کرد: اسرائیل باید خیلی قبل‌تر در لیست سیاه سازمان ملل قرار می‌گرفت و این نشان می‌دهد که جامعه جهانی آمادگی پاسخ به فریادهای کودکان فلسطینی را ندارد. در این میان، مایه تاسف است که کشورهای بزرگ از جمله آمریکا، انگلیس و آلمان در کنار اسرائیل ایستاده‌اند و همچنان به ارسال سلاح برای این رژیم که به گسترش جنگ در غزه دامن می‌زند ادامه می‌دهند و با اسرائیل در جنایات جنگی علیه مردم غزه همدستی می‌کنند.

دبیرکل سازمان عفو بین‌الملل تاکید کرد: این نمونه سیاست‌های کشورهای بزرگ است که منافع شخصی خود را بر قوانین بین‌المللی و حمایت از غیرنظامیان ترجیح می‌دهند. این رفتار کشورهای مذکور، بیانگر استانداردهای دوگانه‌ای که ما سال‌هاست آن را محکوم می‌کنیم.

وی با اشاره به تناقض مواضع دولت‌های غربی که حامی رژیم اشغالگر هستند با مواضع ملت‌های غربی که از آرمان فلسطین حمایت می‌کنند، گفت: جنگ غزه نه تنها منجر به نقض فاحش حقوق بشر شده است، بلکه به خوبی فرسایش دموکراسی در بسیاری از کشورهای جهان را ثابت کرد؛ جایی که دولت‌های این کشورها اعتراضات مسالمت آمیز مردم برای حمایت از آزادی و حق مردم فلسطین را سرکوب می‌کنند.

این مقام عفو بین‌الملل خاطرنشان کرد: اینکه شاهد اعتراضات گسترده در سراسر جهان علیه جنایات اسرائیل در غزه هستیم، بیانگر یک تقاضای روشن از سوی همه مردم دنیا برای احترام به حقوق بشر و محاکمه جنایتکاران است. این تظاهرات‌های مسالمت آمیز و تحصن‌ها در همبستگی با مردم فلسطین مورد حمایت قوانین بین‌المللی حقوق بشر است.

وی تاکید کرد: هر توافقی برای حل درگیری‌های کنونی باید شامل رفع کامل محاصره غزه، اطمینان از توقف شهرک سازی‌های غیرقانونی، پایان دادن به آپارتاید اسرائیل، تضمین حقوق فلسطینی‌ها، احترام به حق بازگشت فلسطینی‌ها، حمایت از حقوق قربانیان و پرداخت غرامت کامل به آسیب دیدگان باشد. همچنین همه کشورها به ویژه آنهایی که یک نظام بین‌المللی جدید در سال 1948 (اشاره به آغاز اشغالگری رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطین) به وجود آوردند، باید فوراً به استانداردهای دوگانه پایان داده و به طور کامل به حقوق همه مردم دنیا احترام بگذارند.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/95896کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب