درحال بارگذاری

گروه: اجتماعی / حوزه محیط زیست و گردشگری/ایران شناسه: ۹۶۲۷۰۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸ : ۱۳ دیدگاه: ۰

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد؛

وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در نیمه شرقی و مرکزی کشور

وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در نیمه شرقی و مرکزی کشور امروز در برخی مناطق شمال‌غرب و مرکز کشور رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و گاهی گردوخاک پیش‌بینی شده است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» از وزارت راه و شهرسازی، کبری رفیعی، در مورد آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز (سه‌شنبه ۱۹ تیرماه) در شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و ارتفاعات غرب کرمان، شرق فارس و شمال هرمزگان در ساعات بعدازظهر و شب بارش‌ها به شکل رگبار و رعدوبرق، همراه با وزش باد شدید موقتی و گردوخاک آغاز خواهد شد.

وی افزود: برای فردا (چهارشنبه ۲۰ تیرماه) مناطقی از شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و گردوخاک پیش بینی شده است؛ همچنین مناطقی از مازندران، گلستان و شمال هرمزگان نیز این شرایط جوی را تجربه خواهند کرد و در سایر مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: بارش‌های رگباری تا پایان هفته جاری ادامه پیدا می‌کنند و برای روزهای پنجشنبه و جمعه برای شرق سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و خراسان شمالی این شرایط پیش‌بینی می‌شود. در روز شنبه آینده نیز سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز، مناطق شمالی و شمال‌شرق کشور بارش‌ها پراکنده رخ خواهد داد.

رفیعی گفت: وزش باد شدید طی ۳ روز آینده برای نیمه شرقی و مناطق مرکزی کشور و استان‌هایی که در دامنه‌های جنوبی البرز واقع شده‌اند و همچنین بخش‌هایی از جنوب‌غرب کشور پیش‌بینی شده که ممکن است سبب ایجاد گردوخاک و کاهش کیفیت هوا شود.

وی بیان کرد: آب‌های تنگه هرمز و شرق دریای عمان و همین طور دریای خزر نیز امروز مواج و متلاطم خواهد بود و از امروز تا روز پنجشنبه نیز آب‌های دریای عمان مواج است.

کارشناس سازمان هواشناسی در خصوص وضعیت جوی تهران نیز گفت: امروز برای تهران آسمانی صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود که در برخی ساعات وزش باد شدید خواهد شد. بیشینه دمای پایتخت امروز به ۳۸ درجه سانتیگراد می‌رسد.

 

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/96270کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب