درحال بارگذاری

گروه: سیاست/ایران شناسه: ۹۵۱۸۲۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰ : ۱۹ مسئولیت اول گروه های انقلابی حمایت از این یا آن نامزد نیست

به گزارش مشرق، محمد ایمانی در کانال تلگرامی خود نوشت:

"حماسه انتخابات، مکمل حماسه بدرقه شهیدان خدمت است". این عبارت رهبر انقلاب، مسئولیت بزرگی را متوجه همه علاقمندان خدمت به کشور می کند.

رهبر انقلاب، دو هفته قبل در دیدار رئیس مجلس لبنان گفتند: "ما شخصیت برجسته‌ای را از دست دادیم و برای ما سخت است. اما به لطف خداوند، ملت ایران از این حادثه تلخ، به عنوان یک فرصت استفاده خواهد کرد، همان‌گونه که در سال‌های گذشته از حوادث سخت تولید فرصت شده است".

ایشان همچنین در حرم امام خمینی (ره) خاطر نشان کردند:

"راه خدمت به مردم، راه خداست... آقای رئیسی عزیز و همراهانش در راه پیشرفت کشور، در راه خدمت به مردم و در راه اعتلای جمهوری اسلامی کشته شدند. اینها را ما شهدای خدمت می‌دانیم. شهید جمهور و شهید خدمت.

ملت ایران در مقابل این حادثه تلخ، حماسه آفرید. این اجتماعات عظیم و حماسه آفرینی فوق العاده در بدرقه این عزیزان، یکی از کارهای برجسته ملت ایران است. این اجتماع میلیونی... نشانه این است که مردم از این مصیبت‌ها شکست نمی‌خورند، بلکه انگیزه‌شان بیشتر می‌شود.

اگر ان‌شاءالله انتخابات پیش‌رو با خوبی و شکوه و عظمت برگزار بشود، یک دستاورد بزرگ برای ملت ایران است. بعد از این حادثه‌ی تلخ، مردم جمع بشوند، با آرای بالا مسئول بعدی را انتخاب بکنند، این انعکاسش در دنیا فوق‌العاده‌ است. این حماسه انتخابات، مکمل حماسه بدرقه شهیدان است".

دشمنان تاریخی ایران -همان ها که اشغالگری، جنگ، کودتا، دیکتاتوری وابسته، غارت منابع ملی، تحریم و ترور را در دو قرن اخیر به کشور ما تحمیل کردند- همدلی ملت ایران را خاری در چشم خویش می بینند و به همه علت، هرگز از ترویج تفرقه و چند دستگی و دو قطبی سازی دریغ نکرده اند.

چاشنی تفرقه افکنی و دوقطبی سازی، یاس آفرینی و بدبخت نمایی و دادن آدرس تسلیم در برابر غرب بوده است.

ملت ما از مصیبت فقدان رئیس جمهور خدمتگزار، حماسه خیره کننده تشییع را ساخت و اکنون باید گام دوم را برای تکمیل گام اول، در انتخابات هشتم تیر بردارد.

در این میان، مسئولیت بزرگی متوجه همه فعالان سیاسی، به ویژه کسانی است که ادعای وفاداری به انقلاب و تداوم مسیر خدمت را دارند. ادای این مسئولیت، بدون مراعات اخلاق و ادب و تقوا و سعه صدر و همدلی و هم افزایی و سپس، تبیین شرایط میسّر نمی شود.

طبعا هر گروه سیاسی، حق حمایت از نامزد خود را دارد؛ اما مسئولیت مهم تر، امید آفرینی مستدلّ، و تبیین نیاز کشور به ادامه مسیر نیمه تمام شهید رئیسی، و بیان پیشرفت هایی است که با وجود یک دهه در جا زدن اقتصاد کشور، در دولت رئیسی به دست آمد، یا مقدمات آن فراهم شد.

آقای رئیسی سه سال قبل، با نامزدی در انتخابات، اجماع ساز شد و ضعف مزمن تشکیلاتی در میان گروه ها و احزاب منسوب به جبهه انقلاب را پوشاند.

جبهه منسوب به انقلاب، ظرف سه دهه گذشته، فراز و نشیب بسیاری را در حوزه تشکیلات منسجم و موثر سیاسی تجربه کرده است: جبهه پیروان خط امام و رهبری، شورای هماهنگی نیروهای انقلاب، آبادگران، جمنا، شانا (و جبهه پایداری، جبهه پیشرفت و عدالت، شریان، امناء و...).

رشد و موفقیت این گروه ها و ائتلاف ها، هنگامی است که بتوانند بخشی از خلاء حضور شهید رئیسی عزیز را با عقلانیت انقلابی و سعه صدر و تنازل و همدلی جبران کنند؛ تا بتوانند در مسیر حماسه آفرینی ملت بزرگ ایران، نقش آفرین باشند.

روشنگری و تبیین دستاورد های دوران ریاست شهید رئیسی، اولین مسئولیت است؛ دستاورد هایی مانند:

آرامش بخشی به فضای عمومی کشور و کاهش تنش و درگیری و مجادله
پافشاری بر گفتار و رفتار اخلاق مدارانه و مسئولانه
بازگرداندن دولت به ریل خدمت و گره گشایی
اعتبار و اقتدار بیشتر بخشیدن به ملت ایران در نگاه دیگر کشورها
رونق دیپلماسی و گسترش تجارت خارجی
احیای صادرات نفتی و غیر نفتی در اوج تحریم ها
احیای چند هزار کارخانه تعطیل و نیمه تعطیل
مهار برخی شاخص های منفی اقتصادی
فراهم کردن زمینه های رشد مثبت اقتصادی و...

اگر این مسئولیت درست انجام شد، آنگاه می توان نیم نگاهی هم به معرفی نامزد نهایی داشت. رشد گروه های منسوب به انقلاب، در همدلی و هم افزایی است. آنها این گونه می توانند حداقل مسئولیت خود را نسبت به شهید رئیسی و ملت حماسه آفرین ایران به انجام برسانند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/pi/95182کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب