درحال بارگذاری

گروه: انتخابات/ایران شناسه: ۹۵۸۰۵۴ تیر ۱۴۰۳ - ۰۰ : ۱۹ ۳ سال دولت شهید رئیسی و ۲۴‌سال دولت روحانی/خاتمی/هاشمی ۳ سال دولت شهید رئیسی  و ۲۴‌سال دولت روحانی/خاتمی/هاشمی

به گزارش مشرق، محمد ایمانی در کانال تلگرامی خود نوشت:

تصویر نظرسنجی کانال عصر ایران را در پایین متن حاضر ببینید.

این کانال، دربست در خدمت دولت روحانی بوده و اکنون هم در خدمت همان دولتمردان در ستاد پزشکیان قرار دارد.

اما چون می دانند که مردم خاطرات بسیار بدی از عملکرد آن دولت دارند، رویشان نشده عملکرد دولت شهید رئیسی را با عملکرد دولت روحانی مقایسه کنند؛ بنابراین به دو دهه قبل پرش کرده و از مخاطبان خواسته اند عملکرد دولت رئیسی را با دولت خاتمی (۱۳۷۶- ۱۳۸۴) مقایسه کنند!

منطقا، عملکرد دو دولت پشت سر هم را با هم مقایسه می کنند یا دو دولت با دو دهه فاصله را ؟! تلقی شأن هم این است که چون نسل جدید، آن دوره را ندیده اند و در تبلیغات مجازی تصویر گل و بلبلی از دوره خاتمی ترسیم می شود، بنابراین با این شگرد، عملکرد دولت رئیسی را زیر سوال می برند!

اولا مردم اگر از عملکرد ۱۶ ساله دولت های خاتمی و هاشمی منزجر نبودند، در انتخابات ۸۴ از مصطفی معین و مهرعلیزاده و کروبی و نهایتا هاشمی رفسنجانی (موتلف خاتمی) عبور نمی کردند و با بیش از ۷ میلیون رای اختلاف، احمدی نژاد را بر نمی گزیدند.

ثانیا مدعیان اصلاحات، بیست سال قبل، هنوز مرتکب خیانت آشوب افکنی در سال ۸۸ و سپس درخواست اعمال تحریم های فلج کننده برای نابود کردن معیشت مردم نشده بودند و دولت شأن با فشار تحریم های گسترده مواجه نبود.

این خیانتی بود که سال ۸۸ مرتکب شدند و بر مبنای همان دوپینگ خارجی و وعده برداشتن تحریم ها، کلاه مردم را در انتخابات ۹۲ و ۹۶ برداشتند. بانیان تحریم مدعی برداشتن تحریم ها شده بودند اما پس از هشت سال، در حالی که شمار تحریم‌ها را دو برابر و فشار آن را چند برابر کرده بودند و ناتوان از فروش نفت و تامین ارز مورد نیاز کشور بودند، دولت را با ۱۵۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی که ۵۰۰ هزار میلیارد آن سر رسید شده بود، ۴۸۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه، و ۶۰ درصد تورم تحویل شهید رئیسی دادند و همان روز معارفه در مرداد ۱۴۰۰، گزارش دادند که دولت قادر به پرداخت حقوق سر ماه کارمندانش نیست!

کارشناسان اقتصادی حامی روحانی در انتخابات ۹۲ و ۹۶، در پایان سال ۱۴۰۰ پیش بینی شأن این بود که با این وضعیت، تورم سه رقمی می شود و به بالای ۱۰۰ درصد می رسد. اما هم اینک با تلاش طاقت فرسایی دولت به کانال ۳۰ درصد کاهش یافته که هرچند همچنان نرخ بالایی است ، اما بیش از ۲۰ درصد کاهش را نشان می دهد.

۳ سال دولت شهید رئیسی  و ۲۴‌سال دولت روحانی/خاتمی/هاشمی

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/pi/95805کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب